با لایف پیلو از خطرات استفاده مداوم از موبایل در امان باشید

01 1024x682 - با لایف پیلو از خطرات استفاده مداوم از موبایل در امان باشید

گوشی های تلفن همراه، رفقای دوست داشتنی این روز های ما که حتی یک ساعت هم نمی توانیم دوری آن ها را تحمل کنیم. از صبح که چشم باز می کنیم تا شب که در رخت خواب هستیم در حال استفاده از تلفن همراهیم. وای از آن روزی که دست در جیب مان کنیم و موبایل مان را پیدا نکنیم… حتما خوب این حس را درک می کنید. حالا که این ابزار الکترونیکی به اولین همدم و مونس ما در زندگی تبدیل شده است و زندگی بدون آن خیلی سخت می گذرد، بد نیست کمی بیشتر درباره خطرات استفاده مداوم از گوشی های تلفن همراه بدانیم و با ارائه راهکار هایی در صدد رفع و یا حداقل کاهش این خطرات باشیم.

دنیای امروز با سرعت فراوان در حال پیشرفت می باشد و البته بسیاری از پیشرفت های دنیای تکنولوژی را در انواع گوشی های هوشمند شاهد هستیم. از به بازار آمدن مدل های جدید گوشی های همراه آن چنان به وجد می آییم که همه هم و غم مان خرید آخرین مدل گوشی می شود. اما حواستان هست در طول روز چند ساعت زمان صرف استفاده از آن می کنید؟ و آیا می دانید بدون اینکه حواس تان باشد چه آسیب هایی دارید به خود و سلامتی تان می زنید؟ پس همین جا کمی فکر کنید و با ما در ادامه همراه باشید تا ببینیم استفاده مداوم از گوشی های تلفن همراه و البته تبلت ها چه ضرر هایی به سلامتی ما می زنند و چه راهکار هایی برای رفع آن ها وجود دارد.

smartphone dangers could your cell phone be bad for your health 1200x675 1 1024x576 - با لایف پیلو از خطرات استفاده مداوم از موبایل در امان باشید

استفاده طولانی مدت از گوشی همراه چه عوارضی دارد؟

حتما شما هم تجربه غرق شدن در گوشی تلفن همراه برای مدت زمان طولانی را دارید. زمان هایی که بدون اینکه متوجه باشیم مدت ها سرمان را پایین انداخته ایم و یک لحظه از صفحه گوشی چشم بر نمی داریم. آیا می دانستید در این حالت چه خیانتی به سلامتی خود دارید می کنید؟ آیا با ضرر های ناشی از این وضعیت ناسالم و نامناسب بدن آشنا هستید؟ یکی از آسیب های جدی که این وضعیت به بدن ما وارد می کند، متحمل ستون فقرات مان می شود.

شاید پیشرقت هایی که در حوزه های تکنولوژی صورت گرفته است جزء یکی از ترسناک ترین ها باشد! اما چرا ترسناک؟ اگر بدانید این فناوری های نوین چه تاثیراتی روی جسم و روح ما دارند، شاید شما هم از آن ها بترسید. خیلی از فناوری هایی که امروز در دستان ماست، داستان های تخیلی بیست سال پیش بودند. به عنوان مثال همین گوشی های هوشمند لمسی و یا استفاده از دنیای مجازی! به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم این فناوری ها تاثیرات خیلی جدی روی ما داشته و دارند. خصوصا اینکه باعث شده اند نوع نشستن ما، ایستادن و حتی راه رفتن مان تغییر کند.

برای اینکه به عمق ماجرا بیشتر پی ببرید، تصور کنید در حالتی ایستاده اید که گوشی موبایل تان را در دست و به سمت پایین گرفته اید و سرتان را به سمت آن خم کرده اید. این وضعیت مشابه وضعیتی است که یک کودک هشت ساله روی گردن شما نشسته باشد! حتما تعجب کردید، بله فشاری که در این حالت به گردن خود وارد می کنید، برابر است با وزن یک کودک هشت ساله. زمانی که دارید پیام های روی گوشی همراه تان می خوانید و یا وب گردی می کنید، حدودا 27 کیلو وزن روی گردن و ستون فقرات خود وارد می کنید.  بد تر از همه این که طبق بررسی های انجام شده، مشخص شده است که افراد بین دو الی چهار ساعت از روز خود را در وضعیت به سر می برند.

چاره چیست؟ اولا باید بدانید که بهترین حالت بدن تان در زمان استفاده از گوشی تلفن همراه، چه وضعیتی است. برای اینکه این فشار مضاعف را در این مواقع از روی گردن و ستون فقرات خود بردارید، باید در حالتی بیاستید که گوشی تلفن تان هم راستا با شانه های شما باشد. با این کار فشار کمتر شده و در نتیجه میزان کورتیزول هم کاهش پیدا می کند. یادتان باشد اگر این نکته را جدی نگیرید به مرور زمان دچار سائیدگی و پارگی ستون فقرات می شوید و برای درمان مجبورید زیر تیغ جراحی بروید.

پس به جای این که گوشی تلفن تان را پایین بگیرید و به سمت آن خم شوید، گوشی را بالا بیاورید و دقیقام قابل صورت خود بگیرید. اما یک راهکار خیلی بهتر و ساده تر که مکمل این راهکار است، استفاده از بالش طبی راحتی لایف پیلو است. به راحتی می توانید تکیه دهید، بالش لایف پیلو را دور گردن خود قرار دهید و گوشی موبایل تان را در مقابل صورت خود بگیرید، در این وضعیت دیگر خبری از هیچ فشار و آسیب به گردن و ستون فقرات تان نیست و می توانید با خیال راحت هر چقدر دوست دارید، وب گردی کنید و با دوستان خود چت کنید.

اما مشکلات ناشی از استفاده طولانی مدت از گوشی همراه، به گردن درد و آسیب ستون فقرات محدود نمی شود. تار بینی و خشکی چشم هم از دیگر عواض خیره شدن به صفحه موبایل هستند. البته افرادی هم که دائما از کامپیوتر استفاده می کنند هم در خطر این عوارض هستند. این بیماری که به نام سندرم دید کامپیوتر (CVS) شناخته می شود باعث خشکی چشم، سردرد، تاربینی و نزدیک بینی می گردد. زمانی که در حال استفاده از گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر هستیم، بدون آنکه حواسمان باشد تنها شش الی هشت بار در دقیقه پلک می زنیم. این زمان در حالت های عادی حدود 16 الی 20 بار در دقیقه است. به همین دلیل با خیره شدن بیش از حد به صفحه گوشی یا مانیتور شاهد خشکی چشم هستیم.

علاوه بر این از آنجایی که چشم ما برای مدت زمان طولانی به یک نقط نزدیک خیره می شود با تاثیر گذاری روی ماهیچه های چشمی، عارضه نزدیک بینی را برای ما به همراه دارد و برای حل این مشکل هم ضروری است که حتما در فواصل مشخصی به یک نقطه دور تر نگاه کنید و چند ثانیه در این وضعیت بمانید.

از تاثیرات منفی موبایل و گوشی های هوشمند روی گردن، ستون فقرات و چشم ها که بگذریم، گوش های مان هم ممکن است آسیب ببیند. افرادی که عادت دارند زیاد با تلفن صحبت کنند، بیشتر در مواجه با آسیب های گوش هستند. این افراد ممکن است وزوز کردن گوش را تجربه کنند و بدتر از همه این که هنوز درمانی برای وزوز گوش به این دلیل، وجود ندارد.

اگر کمی جلو تر برویم، تومور های مغذی و کم خوابی را هم می توانیم جزء مشکلات و مصائب استفاده طولانی مدت از تلفن ها و گوشی های هوشمند نام ببریم. افرادی که عادت دارند قبل از خواب از گوشی تلفن همراه شان استفاده کنند، باید بدانند که نور صفحه نمایش تلفن شان باعث می شود خواب این افراد به تعویق افتد و مراحل خواب شان را تحت تاثیر قرار می دهد. متاسفانه استفاده زیاد از گوشی های موبایل برای سال های متمادی احتمال بروز تومور های مغزی را هم در افراد بیشتر می کند که همگی به دلیل ساطع شدن اشعه های این رفقای دوست داشتنی ما می باشد.

حالا که نمی توانیم این دوستان مان را از زندگیمان بیرون کنیم، باید به حال خودمان و سلامتی مان فکری کنیم. در وهله اول تا می توانید استفاده از این دستگاه ها را محدود کنید و حدالمقدور شب ها موقع خواب از گوشی موبایل تان استفاده نکنید. همچنین به شدت توصیه می کنیم از قرار دادن گوشی در زیر بالش تان خودداری کنید. با رعایت این موارد تا حدود زیادی می توانیم از این خطرات و آسیب ها در امان باشیم و البته برای فشار هایی که استفاده طولانی مدت از گوشی روی گردن و ستون فقرات مان می آورد را هم، بالش طبی راحتی لایف پیلو را فراموش نکنیم.

AH5 4320 min 683x1024 - با لایف پیلو از خطرات استفاده مداوم از موبایل در امان باشید

بالش طبی راحتی لایف پیلو چه مزایای دارد؟

بالش طبی راحتی لایف پیلو، محصولی که تنها برای راحتی و سلامتی شما طراحی شده است.

بالش طبی راحتی لایف پیلو، محصولی که تنها برای راحتی و سلامتی شما طراحی شده است. این بالش را همه افراد در هر مکانی که باشند می توانند استفاده کنند. پس فرقی نمی کند شما در منزل هستید یا در محل کار و یا حتی در سفر، هر زمانی که قرار است از گوشی تلفن همراه تان برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید، بهتر است اول بالش لایف پیلو را دور گردن تان قرار دهید، بعدا به سراغ گوشی تان بروید. این محصول منحصر به فرد با یک ایده پردازی ناب توانسته کاربرد های چندمنظوره داشته باشد و بسیاری از نیازهای مشتریان را برآورده سازد. درواقع این بالش منحصرا برای استفاده در زمان چک کردن گوشی موبایل تان نیست. موقع خواب، استراحت و یا حتی کار پشت کامپیوتر، بالش طبی راحتی لایف پیلو می تواند بهترین همراه شما باشد.

همین قابلیت چند منظوره بودن این بالش، باعث شده است که با استفاده از آن سلامتی، آرامش، خواب راحت و یک استراحت لذت بخش را تجربه کنید. دکتر سید محمد یوسفی متخصص رشته کایروپرکتیک طراح این بالش منحصر به فرد می باشد که بعد از چهل سال تجربه در این زمینه، توانست بالشی را برای اصلاح پوزیشن های صحیح خواب و استراحت که در تطابق با ارگونومی بدن می باشد، طراحی کند تا همه افراد در هر مکانی بتوانند از آن استفاده کنند.

بعد از انجام آزمایشات و ارزیابی های زیاد روی این محصول، مشخص شد که بالش طبی راحتی لایف پیلو هیچ نقصی در ایده پردازی، طراحی و کاربرد ندارد. پس با خیال راحت می توانید از این محصول استفاده کنید و از مزایای بی نظیرش بهره ببرید. شاید در وهله اول این بالش به نظر شما ساده آید، اما زمانی که در پوزیشن های مختلف از آن استفاده کنید، به طراحی بی نظیر آن پی خواهید برد. اگر به دنبال حفظ سلامتی تان هستید و می خواهید آسیب های ناشی از استفاده تلفن همراه، پشت میز نشستن، کار با کامپیوتر و … را محدود کنید، زمان انتخاب یک بالش طبی خوب رسیده است، که شاید بهترین پیشنهاد برای شما همین بالش لایف پیلو باشد.

توصیه های نهایی برای استفاده طولانی مدت از موبایل

AH5 4147 min 1 1024x683 - با لایف پیلو از خطرات استفاده مداوم از موبایل در امان باشید

برای اینکه از اثرات جبران ناپذیر گوشی های تلفن همراه در امان باشیم، باید این موارد را جدی بگیرید:

  • زمانی که برای مدت طولانی می خواهید از تلفن تان استفاده کنید، حتما بالش لایف پیلو را دور گردن خود قرار داده، تکیه دهید و گوشی را در مقابل صورت خود بگیرید.
  • برای تماس های طولانی مدت حتما از هدفون و یا هندزفری استفاده کنید و در زمان استفاده از آن ها، موبایل تان را در فاصله دو متری خود بگذارید.
  • یک ساعت قبل از اینکه بخوابید، گوشی تلفن همراه تان را در حالت پرواز قرار دهید تا از اشعه های نا سالم و خطرآفرین آن در طول شب در امان باشید.
  • در حین رانندگی در صورت امکان گوشی تلفن همراه تان را از طریق بلوتوث به خودرو متصل کنید تا بدون استفاده از گوشی بتوانید به تماس های تان پاسخ دهید، در غیر این صورت یا از هدفون و هندزفری استفاده کنید و یا برای پاسخگویی حتما توقف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در تماس

تیم ما تمام تلاش خود را می کند که تمامی سوالات را ظرف 24 ساعت دهد